Aktualności 2012

Holon zakończył proces sprzedaży ZIPP Skutery Sp. z o.o.

scroll-down

Holon działając na zlecenie KBC Private Equity z siedzibą w Brukseli, pomyślnie zakończył kolejną transakcję w 2012 r.

Transakcja została zawarta poprzez przejęcie 100% udziałów ZIPP Skutery Sp. z o.o.i - nabytych przez zespół zarządzający Spółką. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

W wyniku tej transakcji, ZIPP jest dobrze przygotowany żeby sprostać trudnym warunkom na rynku skuterów w Polsce i Europie, wdrożyć plan restrukturyzacji oraz wykorzystać przyszłe możliwości rynkowe w oparciu o posiadaną sieć dystrybucji jak i swoje kompetencje w zakresie zakupów i rozwoju nowych produktów.
Holon Consultants, jako wyłączny doradca w procesie transakcyjnym dla KBC Private Equity, przeprowadził międzynarodowy proces przetargowy zaadresowany zarówno do inwestorów branżowych jak i finansowych, udzielił doradztwa strategicznego oraz restrukturyzacyjnego, oraz zarządzał całym procesem sprzedaży.

Informacja o spółce

client-logo

Informacja o inwestorze

client-logo

ZIPP Skutery Sp. z o.o. (www.zipp.pl) jest drugim co do wielkości dystrybutorem skuterów i motorowerów w Polsce, z udziałem w rynku sięgającym 24% w ujęciu wolumenowym oraz przychodami ze sprzedaży na poziomie PLN 40,4 mln w roku 2012. Spółka posiada dobrze rozpoznawaną markę zwłaszcza w segmencie rynku skuterów tzw. ‘mainstream’. ZIPP powstał w 2004 r. i zajmuje silną pozycję na polskim rynku skuterów i motorowerów. W celu rozszerzenia oferty, w 2010 r. spółka wprowadziła nową linię pod nazwą „Toros”, sprzedawaną w kilku sieciach detalicznych. Rozpoczęto również eksport pojazdów oraz części zamiennych do niektórych krajów europejskich. W 2011 r. weszła na rynek rowerów (marka „Limber”). Sieć dealerska ZIPP zawiera ok. 300 punktów sprzedaży, w tym 30 franczyzowych. Pojazdy Spółki są również sprzedawane przez kilkaset punktów sieci detalicznych zarówno FMCG jak i specjalizujących się w elektronice, w całej Polsce. ZIPP dystrybuuje również części zamienne oraz akcesoria dla skuterów, motorowerów i rowerów pod swoją marką „Interscooters”.

ZIPP prowadzi politykę ciągłego rozwoju nowych produktów, w celu zwiększania sprzedaży oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej. Spółka kupuje swoje pojazdy u kilku wyselekcjonowanych dostawców na Dalekim Wschodzie, zapewniając w ten sposób wysoką jakość produktu bez nadmiernej koncentracji zamówień.