
2016
Z przyjemnością informujemy o sfinalizowaniu transakcji sprzedaży kontrolnego pakietu akcji w spółce Greenpoint S.A., będącej operatorem sieci 100 sklepów odzieżowych działających w Polsce pod marką „Greenpoint”.
To kolejna transakcja w branży handlu sieciowego zrealizowana w ostatnich miesiącach przez Holon po tym jak we wrześniu ub. roku nasz zespół pozyskał inwestora strategicznego dla sieci sklepów „Tatuum”.
Transakcja Greenpoint S.A. została przeprowadzona w drodze sprzedaży 70% akcji przez dotychczasowych Właścicieli spółki. Inwestorem został fundusz typu private equity Ideabox Capital. Dotychczasowi Właściciele pozostaną w zarządzie spółki. Dzięki pozyskanemu przez Holon inwestorowi spółka uzyskała trwały dostęp do finansowania kapitałowego i dłużnego. Celem inwestora jest przyspieszenie rozwoju sieci sklepów oraz aktywny udział w konsolidacji branży handlu odzieżą markową. Wartość transakcji na życzenie stron pozostaje nieujawniona.
Holon pełnił rolę doradcy transakcyjnego Właścicieli spółki. Wsparcie obejmowało wszystkie etapy transakcji – od przygotowania oferty sprzedaży, poprzez poszukiwanie i negocjacje z inwestorami, po doradztwo w zakresie negocjacji umów końcowych. W efekcie aktywnego poszukiwania inwestora przez Holon w negocjacjach wzięli udział zarówno inwestorzy branżowi jak i finansowi. Proces wyboru ostatecznego inwestora miał charakter konkurencyjny, co pozwoliło dotychczasowym Właścicielom na uzyskanie najkorzystniejszych warunków transakcji.
Greenpoint (www.greenpoint.pl) to operator sieci sklepów oraz marki odzieżowej dla kobiet. Główna grupa klientów to kobiety w wieku 30-40 lat, ceniące wygodę i uniwersalny styl. Oprócz ubrań salony sprzedaży oferują akcesoria ubraniowe. Obecnie spółka posiada 100 salonów na terenie kraju z czego 70% stanowią sklepy własne a 30% sklepy franczyzowe. Typowy salon sprzedaży ma powierzchnię 70-90 m2. Większość salonów zlokalizowana jest w centrach handlowych w miastach powyżej 30 tysięcy mieszkańców.