Doświadczenie
Sprzedaż firmy
Doradztwo kapitałowe dla właścicieli przy sprzedaży udziałów w Greenpoint S.A. - sieci sklepów odzieżowych działającej pod marką "Greenpoint".
Z przyjemnością informujemy o sfinalizowaniu transakcji sprzedaży kontrolnego pakietu akcji w spółce Greenpoint S.A., będącej operatorem sieci 100 sklepów odzieżowych działających w Polsce pod marką „Greenpoint”.
To kolejna transakcja w branży handlu sieciowego zrealizowana w ostatnich miesiącach przez Holon, po tym jak we wrześniu ub. roku nasz zespół pozyskał inwestora strategicznego dla sieci sklepów „Tatuum”.
Transakcja Greenpoint S.A. została przeprowadzona w drodze sprzedaży 70% akcji przez dotychczasowych Właścicieli spółki. Inwestorem został fundusz typu private equity Ideabox Capital. Dotychczasowi Właściciele pozostaną w zarządzie spółki. Dzięki pozyskanemu przez Holon inwestorowi spółka uzyskała trwały dostęp do finansowania kapitałowego i dłużnego. Celem inwestora jest przyspieszenie rozwoju sieci sklepów oraz aktywny udział w konsolidacji branży handlu odzieżą markową. Wartość transakcji na życzenie stron pozostaje nieujawniona.
Holon pełnił rolę doradcy transakcyjnego Właścicieli spółki. Wsparcie obejmowało wszystkie etapy transakcji – od przygotowania oferty sprzedaży, poprzez poszukiwanie i negocjacje z inwestorami, po doradztwo w zakresie negocjacji umów końcowych. W efekcie aktywnego poszukiwania inwestora przez Holon w negocjacjach wzięli udział zarówno inwestorzy branżowi jak i finansowi. Proces wyboru ostatecznego inwestora miał charakter konkurencyjny, co pozwoliło dotychczasowym Właścicielom na uzyskanie najkorzystniejszych warunków transakcji.
Interesuje Państwa sprzedaż firmy lub przejęcie firmy?
Informacje o tym, jak przeprowadzamy takie projekty, uzyskacie Państwo na naszej stronie lub w bezpośredniej rozmowie, do której zapraszamy. Skontaktuj się z nami.
Informacja o spółce
Greenpoint (www.greenpoint.pl) to operator sieci sklepów oraz marki odzieżowej dla kobiet. Główna grupa klientów to kobiety w wieku 30-40 lat, ceniące wygodę i uniwersalny styl. Oprócz ubrań salony sprzedaży oferują akcesoria ubraniowe. Obecnie spółka posiada 100 salonów na terenie kraju z czego 70% stanowią sklepy własne a 30% sklepy franczyzowe. Typowy salon sprzedaży ma powierzchnię 70-90 m2. Większość salonów zlokalizowana jest w centrach handlowych w miastach powyżej 30 tysięcy mieszkańców.