Doświadczenie
Sprzedaż firmy
Doradztwo kapitałowe dla właścicieli przy sprzedaży ZIPP Skutery Sp. z o.o. - drugiego co do wielkości producenta i dystrybutora skuterów w Polsce.
Holon działając na zlecenie KBC Private Equity przeprowadził transakcję sprzedaży udziałów ZIPP Skutery sp. z o.o.
Transakcja została zawarta poprzez przejęcie 100% udziałów ZIPP Skutery Sp. z o.o. i nabytych przez zespół zarządzający Spółką. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
W wyniku tej transakcji, ZIPP jest dobrze przygotowany żeby sprostać trudnym warunkom na rynku skuterów w Polsce i Europie, wdrożyć plan restrukturyzacji oraz wykorzystać przyszłe możliwości rynkowe w oparciu o posiadaną sieć dystrybucji jak i swoje kompetencje w zakresie zakupów i rozwoju nowych produktów.
Holon, jako wyłączny doradca w procesie transakcyjnym dla KBC Private Equity, przeprowadził międzynarodowy proces przetargowy zaadresowany zarówno do inwestorów branżowych jak i finansowych, udzielił doradztwa strategicznego i restrukturyzacyjnego, oraz zarządzał całym procesem sprzedaży.
Interesuje Państwa sprzedaż firmy lub przejęcie firmy?
Informacje o tym, jak przeprowadzamy takie projekty, uzyskacie Państwo na naszej stronie lub w bezpośredniej rozmowie, do której zapraszamy. Skontaktuj się z nami.
Informacja o spółce
Informacja o inwestorze
ZIPP Skutery Sp. z o.o. (www.zipp.pl) jest drugim co do wielkości dystrybutorem skuterów i motorowerów w Polsce, z udziałem w rynku sięgającym 24% w ujęciu wolumenowym oraz przychodami ze sprzedaży na poziomie PLN 40,4 mln w roku 2012. Spółka posiada dobrze rozpoznawaną markę zwłaszcza w segmencie rynku skuterów tzw. ‘mainstream’. ZIPP powstał w 2004 r. i zajmuje silną pozycję na polskim rynku skuterów i motorowerów. W celu rozszerzenia oferty, w 2010 r. spółka wprowadziła nową linię pod nazwą „Toros”, sprzedawaną w kilku sieciach detalicznych. Rozpoczęto również eksport pojazdów oraz części zamiennych do niektórych krajów europejskich. W 2011 r. weszła na rynek rowerów (marka „Limber”). Sieć dealerska ZIPP zawiera ok. 300 punktów sprzedaży, w tym 30 franczyzowych. Pojazdy Spółki są również sprzedawane przez kilkaset punktów sieci detalicznych zarówno FMCG jak i specjalizujących się w elektronice, w całej Polsce. ZIPP dystrybuuje również części zamienne oraz akcesoria dla skuterów, motorowerów i rowerów pod swoją marką „Interscooters”.
ZIPP prowadzi politykę ciągłego rozwoju nowych produktów, w celu zwiększania sprzedaży oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej. Spółka kupuje swoje pojazdy u kilku wyselekcjonowanych dostawców na Dalekim Wschodzie, zapewniając w ten sposób wysoką jakość produktu bez nadmiernej koncentracji zamówień.