Doświadczenie
Sprzedaż firmy
Holon doradcą założyciela sieci modowej pod marką TATUUM w transakcji sprzedaży pakietu mniejszościowego.
Holon-Translink sfinalizował projekt sprzedaży pakietu mniejszościowego należącego do rodziny założyciela spółki KAN Sp. z o.o. będącej właścicielem znanej sieci salonów modowych funkcjonującej pod marką TATUUM.
Transakcja zwieńczyła projekt sukcesyjny przeprowadzony przez Holon-Translink dla rodziny założycieli. W jego pierwszym etapie w roku 2015 roku spółka pozyskała większościowego inwestora kapitałowego PAAN Capital, a rodzina założycieli zatrzymała pakiet mniejszościowy. Nowym 100% właścicielem spółki został Paweł Kapłon – wieloletni Prezes Zarządu KAN oraz jeden z inwestorów funduszu PAAN Capital, którego w transakcji wykupu współinwestorów oraz założyciela wsparł fundusz Accession Capital Partners. Łączna wartość transakcji przekroczyła 100 mln PLN.
W wyniku transakcji spółka pozyskała również dodatkowe finansowanie dłużne z banku BNP Paribas w wysokości 60m PLN z możliwością zwiększenia do 100m PLN, przeznaczone na realizację planu rozwoju.
Jak podkreśla Paweł Kapłon, nowa strategia ma na celu centralizację zarządzania oraz realizację dynamicznego planu rozwoju, zakładającego otwieranie 20-30 nowych salonów rocznie. Obecnie działa już ponad 120 salonów w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Do 2025 roku uruchomione zostaną pierwsze placówki w Rumunii, gdzie docelowo ma powstać co najmniej 40 lokalizacji. Kolejne etapy ekspansji będą ukierunkowane na kraje bałkańskie i bałtyckie. Kluczowym elementem założonej strategii rozwoju jest też przyspieszenie międzynarodowej ekspansji w ramach kanału e-commerce, zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. Nowy właściciel podkreśla też wagę pozycjonowania TATUUM jako rozpoznawalnej marki nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), ale na całym kontynencie.
Sieć Tatuum założona w 1997 roku generuje dziś przychody roczne 330m PLN (2023) przy 17% wzroście r/r oraz zysk EBITDA 35m PLN.
***
Zespół Holon-Translink pełnił rolę wyłącznego doradcy transakcyjnego fundacji rodziny Kapitańczyk – założycieli Kan Sp. z o.o. (Tatuum). Doradztwo prawne dla strony sprzedającej świadczyła kancelaria Wardyński i Wspólnicy. Doradcą prawnym strony kupującej były kancelarie Rymarz, Zdort, Maruta oraz Kancelaria Rąpała. Badanie due diligence spółki w obszarach finansowym, podatkowym, IT oraz ESG na potrzeby finansowania transakcji przez fundusz ACP przeprowadził zespół Deloitte.
Interesuje Państwa sprzedaż firmy lub przejęcie firmy?
Informacje o tym, jak przeprowadzamy takie projekty, uzyskacie Państwo na naszej stronie lub w bezpośredniej rozmowie, do której zapraszamy. Skontaktuj się z nami.
Informacja o spółce
TATUUM (KAN Sp. z o.o.) to polska marka modowa obecna na rynku od 1997 roku. Znana jest z ponadczasowych projektów zgodnych z zasadami slow fashion. Inspirując się naturą, ludźmi i harmonią między nimi, TATUUM tworzy ubrania, które odpowiadają różnorodnym potrzebom, stylom życia i aktywnościom. Wykorzystując najwyższej jakości tkaniny i staranne wykonanie marka koncentruje się na produkcji wysokiej jakości odzieży zaprojektowanej tak, aby była podstawą codziennego życia i służyła przez wiele lat. W przeciwieństwie do marek typu fast fashion, TATUUM kładzie nacisk na tworzenie tzw. szafy kapsułowej, oferując klientom w razie potrzeby możliwość wzbogacenia swojej kolekcji o nowe, uzupełniające się elementy. Kolekcje marki charakteryzują się unikalnymi kolorami, charakterystycznymi nadrukami i dużą dbałością o szczegóły. TATUUM posiada blisko 120 sklepów w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, a także własną platformę e-commerce. Spółka założona w 1997 roku generuje obecnie przychody roczne 330m PLN (2023) przy 17% wzroście r/r oraz zysk EBITDA 35m PLN.
Informacja o inwestorze
Paweł Kapłon to partner założyciel i CEO w PAAN CAPITAL. Od 2015 roku pełni również rolę Prezesa Zarządu w KAN/Tatuum. Przed założeniem PAAN CAPITAL zarządzał Grupą Kapitałową Gino Rossi, pełniąc funkcje Prezesa Zarządu w Gino Rossi, Simple Creative Products i Cosimo Martinelli Poland. Przed dołączeniem do Gino Rossi pracował jako menedżer w Zespole Doradztwa Transakcyjnego Ernst & Young. Zarządzał IPO spółki Gino Rossi na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz był pomysłodawcą transakcji wykupu spółki Simple Creative Products, po której objął stanowisko Prezesa Zarządu i kierował jej dalszym rozwojem w latach 2006-2009, co zaowocowało podwojeniem skali działalności.
Accession Capital Partners (ACP), wcześniej znany jako Mezzanine Management, był pionierem w dziedzinie prywatnego długu w Europie Środkowej w 2000 roku i od tego czasu stał się kompleksowym dostawcą kapitału na rozwój dla firm z segmentu SME. ACP z powodzeniem zainwestowało ponad 1 miliard EUR w ramach pięciu funduszy, pomagając regionalnym firmom rozwijać się organicznie i poprzez przejęcia, w kraju i za granicą.